• It giet oan!

23 sep 2021
  • It giet oan!

Legendarische woorden waarmee Henk Kroes in 1997 het doorgaan van de vijftiende Elfstedentocht aankondigde. Een evenement waar het hele land naar uitkeek.

Wat mij betreft een mooie parallel met de start van het voetbalseizoen 2021/2022. Na twee halve seizoenen kijken we met het hele land uit naar een voetbalseizoen zonder onderbreking. Gelukkig zijn de voortekenen gunstig en zijn we al weer een aantal weken bezig.

De voetballoze tijd heeft niet geleid tot een afname van de seniorenafdeling. Sterker nog, we zijn flink gegroeid. We zijn nu met vijf heren seniorenteams, twee dames seniorenteams, zes 30+ teams en een Onder-23 jaar team. Alhoewel we dit team vooralsnog onder de jeugd hebben geplaatst.

Het seizoen is op 3 augustus door de heren selectie afgetrapt met de 1e training. Inmiddels zijn we al weer bijna 2 maanden verder. Er is getraind, er zijn oefenwedstrijden gespeeld en, op de 30+ teams na, zijn er bekerwedstrijden gespeeld.

Zaterdag de 25e start de competitie en hopen we op een mooi seizoen. De 30+ teams beginnen zelfs vrijdag de 24e al.

Organisatorisch wordt het een lastig seizoen. Veel teams en beperkte ruimte vraagt soms om onplezierige tijden, want beginnen om 17.30 uur is natuurlijk niet fijn. Maar ja, wij willen toch dat iedereen zijn wedstrijd kan spelen en als je eenmaal op het veld staat dan vergeet je waarschijnlijk dat het op het terras al erg gezellig is.

Gaat het eens een keer niet zoals je zou willen, kom ermee, krop het niet op en ventileer het niet op de verkeerde plek.

Ik wens alle seniorenteams heel veel succes, maar bovenal, heel veel plezier. Geniet van de minuten op het veld.

Vanaf deze plek wil ik ook alle vrijwilligers hartelijk danken die er voor zorgen dat de wekelijkse wedstrijden gespeeld kunnen worden. Trainers, leiders, scheidsrechters, “lijntrekploeg”, mediagroep, kantine personeel en zo vergeet ik vast en zeker nog vrijwilligers. Laten we er samen een mooi seizoen van maken.

Namens het bestuur
    Hans Camps