• Groei SV Eemnes vraagt om afspraken en begrip

    29 aug 2021
  • We zijn er trots op dat onze vereniging, ondanks de Corona-crisis, een gestage groei doormaakt. Afgelopen week mochten we weer 17! nieuwe jeugdleden welkom heten.

    Groei geeft uitdagingen
    Deze groei geeft ons wel een aantal uitdagingen. We hebben op dit moment 3 velden en 12 kleedkamers. Iedereen wil graag op momenten trainen, spelen en douchen, die zo prettig mogelijk in de eigen agenda’s passen. En alle teams maken graag gebruik van de leiding van een bekwame scheidsrechter of spelleider. Met de nu beschikbare ruimte vraagt dit om passen en meten. Inmiddels zijn door het bestuur de eerste contacten met de Gemeente Eemnes gelegd, met als doel voor de korte en middellange termijn oplossingen te vinden. Dit gesprek blijven we de komende periode voeren.

    Een puzzel die maatwerk en flexibiliteit vraagt
    We vinden het kunnen sporten voor met name kinderen binnen Eemnes belangrijk, maar het vraagt in toenemende mate om maatwerk. De jeugdcommissie en het bestuur hebben de puzzelstukjes op tafel gelegd. Uitkomst: De vrijwilligers binnen de wedstrijdcoördinatie gaan de komende weken en maanden samen met de coördinatoren senioren, dames en jeugd voor dit maatwerk zorgen. Dat vraagt om passen en meten. En voor het succes van de oplossing is medewerking en flexibiliteit van alle leden nodig!

    Hoe ziet dit maatwerk eruit:

    1. Met de toevoeging van kleedkamer 9, hebben we 12 kleedkamers. Hiermee komen we er op een gemiddelde zaterdag 2 tot 3 tekort.
    2. Voor de thuisspelende teams wordt het gezamenlijk gebruik van de kleedkamers.ingevoerd worden. Voorbeeld: team A speelt om 12.00 uur en maakt gebruik van kleedkamer 2. Team B speelt om 13.30 uur en maakt ook gebruik van kleedkamer 2. We vragen om de kleedkamers zo adequaat mogelijk te gebruiken. Spullen van één team, zoveel mogelijk aan één kant. Snel douchen en opruimen.
    3. Bij de indeling worden zoveel mogelijk dezelfde kleedkamers voor de meisjes en dames gebruikt. 
    4. Wedstrijden starten zoveel mogelijk om 08.30 uur, waarbij we aandacht vragen voor het z.s.m. vrijmaken van de velden na de wedstrijden. We moeten namelijk een extra tijdslot inzetten, om het hele programma af te kunnen ronden.
    5. Binnen dit afronden ontkomen we er niet aan om thuiswedstrijden van de JO23, JO17 en het 3e tot met het 5e regelmatig om 16.15 uur te laten starten.
    6. We kunnen niet garanderen, dat er voor iedere wedstrijd een mogelijkheid tot warming-up zal zijn.
    7. Er zijn afspraken gemaakt over het leveren van scheidsrechters. Deze zijn bij de aanvoerders van de seniorenteams en de jeugdcoördinatoren bekend.
    8. Meldt knelpunten z.s.m. bij het wedstrijdsecretariaat.

    Spreiding thuiswedstrijden
    Als we kijken naar de eerste 5 speelzaterdagen van het nieuwe seizoen hebben we al 3 zaterdagen een erg vol programma, waarvoor bovenstaand maatwerk nodig zal zijn. We gaan met elkaar ervaren hoe dit gaat en sturen bij waar nodig en mogelijk. Daarbij zijn we ook in overleg met de KNVB om de thuiswedstrijden zoveel mogelijk te spreiden.

    Vragen/tips?
    We proberen de effecten van de groei zoveel mogelijk als gehele vereniging op te vangen. Uiteraard staan we open voor verbetersuggesties. Neem daarvoor contact op met de betreffende jeugd coördinator (zie site), Peter Schmidt (dames) of Hans Camps (senioren).

    Hans Camps, hoofd voetbalzaken senioren
    Wim van der Craats, hoofd voetbalzaken jeugd